اماني در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش:

ثبات مديريت باعث كارآمدي و اثربخشي نظام آموزشي مي شود

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: ثبات مديريت به عنوان يك اصل اساسي در آئين نامه انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استان هاست چون مديري كه ثبات نداشته باشد نمي تواند منشاً اثر و تحول در نظام آموزشي باشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش؛ محمود اماني در هزار و سي و دومين  جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: براي شروع سال تحصيلي جديد بايد چند موضوع مهم و اساسي مورد توجه دست اندركارن نظام آموزشي قرار گيرد: اول، ثبت نام دانش آموزان به طور كامل انجام شده باشد يعني هيچ دانش آموزي بدون صندلي نمانده باشد. دوم، كتاب هاي درسي تا 20 شهريور در اختيار استان ها و مدارس قرار گرفته باشد. سوم، نقل و انتقال نيروي انساني؛ كار نقل و انتقال نيروي انساني تا 20 شهريور انجام شده و فايل آن بسته شود. چهارم كلاس درس بي معلم نمانده باشد و پنجم، مديران مدارس دوره مديريت آسيب هاي اجتماعي در مدارس را گذارانده باشند.

وي با اشاره به تهيه و تدوين آئين نامه انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استان ها افزود: اين آئين نامه باعث ضابطه مند و نظام مند شدن پست هاي حساس مديريتي در آموزش و پرورش شده و از بي ثباتي آنها جلوگيري مي كند.

اماني با اشاره به اينكه ثبات مديريت باعث كارآمدي و اثربخشي نظام آموزشي مي شود تصريح كرد: براي اجراي آئين نامه مذكور بايد كانون هاي ارزيابي و بانك هاي اطلاعاتي از نيروهاي زبده، كارآمد، تاثيرگذار و اثربخش در آموزش و پرورش تهيه شود.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اظهار داشت: پاسخگو بودن، كيفي بودن، داشتن انگيزه، توانمندي هاي فردي و تخصصي افرادي كه مي خواهند پست هاي حساس مديريتي را بر عهده بگيرند سنجيده شده و افراد شايستگي هاي خود را به اثبات رسانده باشند.

اماني افزود: ثبات مديريت به عنوان يك اصل اساسي در اين آئين نامه مورد توجه قرار گرفته است چون مديري كه ثبات نداشته باشد نمي تواند منشاً اثر و تحول در نظام آموزشي باشد.

وي تصريح كرد: مهم ترين كار آئين نامه انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استان ها، جلوگيري از اعمال سليقه در انتخاب و انتصاب مديران كل آموزش و پرورش استانها ست و به وزراي آموزش و پرورش فرصت كافي براي انتخاب افراد موثر در روند آموزشي كشور را مي دهد.

 در ابتداي اين جلسه اعضاي شوراي عالي ديدگاه ها، نظرات و پيشنهادهاي خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: توزيع به موقع كتاب هاي درسي در مدارس، جبران عقب ماندگي دانش آموزان در دوران كرونا، توجه جدي به امور پرورشي در مدارس، تربيت اجتماعي، سياسي، فرهنگي و... دانش آموزان، آموزش هاي ضمن خدمت فرهنگيان، تشكر از وزير آموزش و پرورش به خاطر برگزاري همايش مديران مدارس و كسب مجوز تدريس بازنشستگان در آموزش و پرورش و... ساير مسائل آموزشي و پرورشي بيان كردند.